Vestuvės Lietuvos pajūryje

Koks vaizdinys Jums pirmiausia išnyra išgirdus frazę vestuvės pajūryje? Tikriausiai matote smėlį, kopas ir šventinę vakarienę paviljone ant jūros kranto, raudonai saulei gęstant Baltijos vandenyse. Kriauklės, nugludintas medis ir džiovintos gėlės regis natūraliai rišasi į pajūrio peizažą, bet… Klaipėdiečiai dažniausiai pajūrio vestuves mato kitaip. Jūra mums ne naujiena, kai kurie ją lanko kasdien, o kažkas vos porą kartų per metus užsuka pasisveikinti ir tai tik per didžiausią audrą 🙂 Mums pajūris nėra tik kopos ir jūra. Dažniausiai žmonės gyvenantys Klaipėdoje savo vestuvėms nori jūrinio jausmo, bet tikrai vengia vasaros šurmulio perkrautuose paplūdimiuose. Gal ir sunku suvokti, bet didžioji dalis mūsų mėgstame erdvę, kitoniškumą ir laisvės pojūtį. Tokie jau tie uostamiesčio gyventojai.

Ši istorija bus apie tikrų klaipėdiečių Valdonės ir Jevgenij meilės dieną. Atkeliavo jie pas mane sakydami, kaip nori tuoktis, bet nenori to vadinti vestuvėmis. Nori kažko individualaus, nematyto ir artimo tik jiems. Ir nors daugelis sako, kad nori tuoktis kitaip, ši pora drąsiai leidosi į kūrybinę kelionę drauge su manimi. O aš ne kartą sakiau, jog drąsiausiems šypsosi dangus.

NETRADICINĖ VESTUVIŲ VIETA

Pagrindinis šios poros reikalavimas ir pageidavimas buvo netradicinė vestuvių šventės vieta. Pasididžiavimas užlieja visas sielos kerteles, prisiminimus kaip jie nustebo išgirdę mano pasiūlymą švęsti Smiltynėje. Ne, tikrai ne miesto dalis juos nustebino, o pati lokacija – Senųjų žvejybos laivų aikštelė, Jūrų muziejuje. Laikiau sukryžiavusi pirštus, kad būtent ten norėtų jie švęsti savąjį šventinį vakarą. Ten, kur atsiveria nuostabi uosto panorama, kur vandenį skrodžia maži laiveliai ir kur didelių keltų keleiviai mojuoja atsisveikindami su visais krantuose, kur jaučiamas tikrasis Klaipėdos miesto pulsas. Pirštų magija padėjo ir visi entuziastingai ėmėme dėlioti tolimesnį vestuvių planą.

VESTUVIŲ DEKORAVIMAS

Išrinkus vietą, visuomet neriame mintimis į jos apipavidalinimą. Renkame inspiraciją, dėliojame spalvų paletę, deriname bendrą vaizdą prie jaunųjų įvaizdžio, metų laiko ar net pasirinkto meniu. Šį kartą mane įkvėpti sugebėjo tie senieji laivai ir atokioje Smiltynės krantinėje užgimusi urbanistikos bei gamtos darni draugystė. Jaunieji mane nudžiugino ir dar kartą, pasirinkę labai retai vestuvėse sutinkamą geltonos – juodos – žalios spalvų paletę. Gamindami elektroninius kvietimus naudojome gan griežtą šriftą ir aštrias geometrines formas, primenančias jūrines vėlevėles. Na, o šventės vietoje, vieno iš didžiųjų laivų pašonėje, įrengėme šiek tiek itališkai – lietuvišką ilgą stalą ir jį nuklojome kvapniausiais bijūnų, sodo rožių ir kitų sezoninių gėlių žiedais.

VESTUVIŲ KONCEPTAS

Šiai šventei buvo numatyta aiški šventės pradžia ir pabaiga. Valdonei ir Jevgenij pasiūliau būti drąsiems iki galo ir turėti vieno vakaro šventę su griežtu pabaigos laiku. Ir nors ši idėja visada sutinkama skeptiškai, ji visuomet labai pasiteisina. Pasirinkę šventės vietą ir datą, informavome svečius, bet atskleidėme jiems tik ceremonijos laiką ir lokaciją. Visi žinojo, jog bus pasirūpinta jų transportavimu, bet iki pat vakaro nežinojo kurioje vietoje vyks šių drąsių, linksmų ir gražių žmonių šventė. Sugalvojome su jaunaisiais išlaikyti staigmeną ir manau šis sprendimas jų meilės dienai pridėjo papildomo žavesio. Tikrai niekas negalėjo įsivaizduoti, kad pasirinktoje vietoje gali vykti vestuvės, nes niekas iki šiol ten ir nebuvo nieko panašaus rengę.

O toje unikalioje Jūrų muziejaus aikštelėje, tikrai nuostabiai susidėliojo visos šventinės dėlionės dalys. Čia savo vietą rado vestuvinis bariukas. Laivo pavėsyje nuo karščio ir kaitrios saulės pasislėpė gausus užkandžių stalas ir griliaus, bei desertų zonos. Aukšti baro staliukai užėmė paradines aikštelės vietas, o iš ten svečiai galėjo gėrėtis lėtai įsižiebiančiais vakariniais uosto žiburiais ir mėgautis bendravimu po ilgų pandeminių metų atskirtyje. Linksma vedėjo programa ir energingi svečiai netruko įsiūbuoti šventės ir užpildyti šokių aikštelės.

Laikrodžiui išmušus vidurnaktį visi linksmi ir kupini įspūdžių sėdo į autobusą ir nuskubėjo į keltą, plukdantį atgalios į miestą. Kiek girdėjau, buvo planuojama dar keliauti į pajūrį, bet ryte visi džiaugėsi radę tiesų kelią namo. Taip užteko energijos dar kartą visiems susitikti jaunojo tėvelių namuose ir dalintis įspūdžiais iš staigmenų ir tropinio karščio kupinos Valdonės ir Jevgenij vestuvių dienos.

Už įamžintas akimirkas širdingai dėkojame:

Two Sides Photography / Rimvydas Slavykas Photography

Vestuvės prie jūros Klaipėdoje
Pirmasis vestuvinis šokis
Vestuvės prie jūros. Vestuviu planavimas prie juros. Vestuviu planuotoja Klaipedoje.
Vestuves Klaipedoje. Vestuves Nidoje. Vestuves prie juros. Vestuves Baltijos pajuryje.